SŤAŽNOSTI

SŤAŽNOSTI

Dokument na stiahnutie:

Sťažnosť klienta . PDF
 

SŤAŽNOSTI

I. Úvodné ustanovenia 

1.1. Spoločnosť GEPARD FINANCE, s.r.o., so sídlom Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, IČO: 44 102 879, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III., oddiel: Sro, vložka číslo: 66508/B (ďalej  len „GEPARD FINANCE, s. r. o.“) v súlade so zákonom  č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon”) predkladá pre svojich klientov, ako aj potenciálnych klientov (ďalej len „Sťažovateľ“) pravidlá podávania, evidencie a riešenia sťažností Sťažovateľov na činnosť podriadeného finančného agenta alebo samostatného finančného agenta,

1.2. ktorá smerovala k uzavretiu, alebo ku zmene zmluvy o poskytnutí finančnej služby, alebo

1.3. na poskytovanie odbornej pomoci, informácií a odporúčaní Sťažovateľovi na účely uzavretia, zmeny, alebo ukončenia zmluvy o poskytnutí finančnej služby, alebo

1.4. na spoluprácu pri správe zmluvy o poskytnutí finančnej služby.

II. Podmienky prijímania, evidovania, riešenia a vybavovania sťažnosti

2.1. Sťažovateľ je oprávnený podať sťažnosť priamo na adresu sídla centrály GEPARD FINANCE, s.r.o., Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava, a to poštou, osobne v priestoroch sídla centrály GEPARD FINANCE, s.r.o., Kutlíkova 17, 852 50 Bratislava a elektronickým podaním na emailovú adresu info@gepardfinance.sk, pričom použije formulár Sťažnosť klienta, ktorý si môže na tejto stránke vytlačiť, vyplniť a poslať na vyššie uvedenú adresu.

Zamestnanec centrály GEPARD FINANCE, s.r.o. sťažnosť zapíše do Knihy prijatej pošty, zaregistruje do informačného systému k menu Sťažovateľa, a to do 24 hodín od prijatia sťažnosti, a to s uvedením dátumu prijatia, identifikácie sťažovateľa, stručného popisu predmetu sťažnosti a podpisu zamestnanca, ktorý sťažnosť prijal, čím je potvrdené prijatie takejto formy sťažnosti.

2.2. V prípade ústnej sťažnosti Sťažovateľom, ten, kto sťažnosť prijíma, vyhotoví záznam o sťažnosti v dvoch rovnopisoch, jeden rovnopis záznamu odovzdá Sťažovateľovi, druhý rovnopis záznamu odovzdá písomne alebo osobne na adrese centrály GEPARD FINANCE, s.r.o. GEPARD FINANCE, s.r.o., má v zmysle Zákona Odborného garanta, ktorý  je v zmysle ustanovenia § 25 ods. 6 písm. c) Zákona zodpovedný za preverovanie a vybavovanie sťažností, vykonanie všetkých náležitých krokov, ktoré budú viesť k objektívnemu zisteniu všetkých vzájomných súvislostí pri dojednávaní podmienok zmluvy o finančnej službe, o poskytnutých informáciách zo strany Sťažovateľa a zhodnotí, či je sťažnosť oprávnená, alebo neoprávnená.

2.3. Odborný garant je zodpovedný za to, aby Sťažovateľ bol písomne informovaný o prijatí jeho sťažnosti (aj ústnej) a o začatí šetrenia jeho sťažnosti. Odborný garant je zodpovedný za to, aby na adresu Sťažovateľa bol list s informáciou o prijatej sťažnosti odoslaný na adresu Sťažovateľa. Kópia listu ostáva v sídle centrály GEPARD FINANCE, s.r.o.. Odborný garant je zodpovedný za to, aby Sťažovateľ bol písomne informovaný o výsledku šetrenia všetkých okolností súvisiacich s dôvodom jeho sťažnosti, a to v lehote ustanovenej Zákonom.

2.4. Zo strany Sťažovateľa je dôležité, aby:

  • bola čitateľná a zrozumiteľná;
  • bolo zo sťažnosti jednoznačné, kto je Sťažovateľom v rozsahu meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu Sťažovateľa, ak je Sťažovateľom fyzická osoba resp. obchodné meno a sídlo, ak je Sťažovateľom právnická osoba;
  • bolo jasné, čo je predmetom sťažnosti, resp. proti komu je sťažnosť smerovaná;
  • bolo zrozumiteľné, na aké nedostatky sťažnosť poukazuje.

2.5. Sťažnosť, ktorá nemá požadované náležitosti, sťažnosť, ktorá nie je zrozumiteľná, sťažnosť, na vybavenie ktorej sú potrebné údaje, ktoré sa v sťažnosti neuvádzajú, Odborný garant došetrí a doplní spôsobom, ktorý je najrýchlejší, dôveryhodný a dokázateľný.

2.6. Sťažnosť, v ktorej Sťažovateľ odmietne poskytnúť súčinnosť potrebnú na vybavenie jeho sťažnosti a bez ktorej nie je možné jej prešetrenie a vybavenie, bude zapísaná do určeného záznamu o sťažnosti a založená Odborným garantom do Evidencie sťažností. Odborný garant je zodpovedný za to, aby bol Sťažovateľ o tomto postupe písomne informovaný.

2.7. Sťažnosť, pri ktorej je jednoznačný a jasný postup na jej vybavenie, Odborný garant je zodpovedný za jej vybavenie a prijatie opatrení na vybavenie sťažnosti do 30 dní odo dňa doručenia sťažnosti a v tejto lehote musí byť Sťažovateľ písomne informovaný o spôsobe vybavenia jeho sťažnosti a prípadne aj o opatreniach prijatých na vybavenie sťažnosti. V odôvodnených prípadoch GEPARD FINANCE, s.r.o. môže túto lehotu predĺžiť, a to najviac na 60 dní odo dňa doručenia sťažnosti, pričom musí Sťažovateľovi oznámiť dôvody predĺženia lehoty na 60 dní, a to do 30 dní odo dňa doručenia sťažnosti. Písomnú informáciu, v poradí 2. list  o vybavení sťažnosti Sťažovateľa,  podpisuje konateľ GEPARD FINANCE, s.r.o.. Kópia písomnej informácie musí byť  založená v Evidencii sťažností v sídle centrály spoločnosti GEPARD FINANCE, s.r.o.

2.8. V prípade sťažnosti, ktorá je vyhodnotená ako neoprávnená/neopodstatnená alebo ktorú nebolo možné preveriť z dôvodu nedostatočnej súčinnosti Sťažovateľa, Odborný garant je zodpovedný za to, aby Sťažovateľ dostal v určenej lehote  písomnú informáciu o spôsobe vybavenia jeho sťažnosti, v ktorej sa konštatujú dôvody vyhodnotenia sťažnosti ako neoprávnenej/neopodstatnenej.

2.9. Informácie o spracúvaní osobných údajov v súvislosti s vybavovaním a evidenciou sťažností sú dostupné na www.gepardfinance.sk v sekcii ochrana osobných údajov. 

 

DOKUMENT: Sťažnosť klienta alebo potenciálneho klienta:

Sťažovateľ:        

Meno ................................................................................ Priezvisko .........................................................................

Adresa bydliska ................................................................ 

Názov alebo obchodné meno ........................................... Sídlo ..................................................................................

Dátum / Miesto podania ....................................................           

Predmet sťažnosti - uveďte jasne a zrozumiteľne na čo sa konkrétne sťažujete:  ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................

 Identifikácia osôb, na ktoré bola sťažnosť podaná: ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ 

Podrobný popis skutočností: .......................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................  

Dátum: ..............................      Podpis klienta: ...............